Raha ny marina, ny rafitra filozofia rehetra dia miray amin'ny fananana ny tanjon'izy ireo tokana fandinihana filozofia. Na inona na inona lohahevitry ny fisainana filozofia, na inona izany na inona, amin'ny farany dia kendrena hahatakatra ny dikany izy io. Raha faritana hoe inona ny filozofia amin'ny lohahevitry ny fikarohana dia azo ambara amin'ny teny iray ny fotony - sens science.
Ny dikany no hany tokana sy avo indrindra amin'ny filozofia. Ny fanontaniana filozofia rehetra sy ny lafiny filozofia rehetra amin'ny olana sasany dia fanontaniana momba ny dikany. Ary ny lafiny voalohany amin'ny dikany, izay mamaritra ihany koa ny mampiavaka ny filôzôfia, dia ny tsy fahaizany mandanjalanja. Tsy takatry ny sain'ny olombelona ny fahatsapana, mihoatra ny fahaiza-mandanjalanja izany. Ny dikany dia tena misy antony. Tsy takatry ny sain'ny olombelona tsotra izy. Mifanaraka amin'izany, ny filozofia, izay manome ny heviny ho zava-kendreny, dia miseho ho fitenin'ny fahatsiarovan-tena. Ny fanjohian-kevitra momba ny dikany superconscious dia mitaky fahatsiarovan-tena mifanaraka amin'izany. Noho izany, tsy mety ny manatona filozofia ary mihevitra azy io ho toy ny siansa na lahatsoratra literatiora izay miasa miaraka amina hevitra mahazatra. Tsy azo antoka ny filôzôfia; mihoatra an'izao tontolo izao izy io. Ny filozofia dia miara-miasa amin'ireo fisehoan-javatra izay mihoatra ny fetran'ny fahatsiarovan-tena tsotra ary tsy azo idirana afa-tsy amin'ilay antsoina hoe fahatsiarovan-tena.
Na inona na inona misy eto amin'izao tontolo izao, na inona na inona ataon'ny olona, ny zavatra rehetra dia samy manana ny heviny avy. Izao tontolo izao manontolo sy ny fisiana olombelona rehetra dia ekena sy fehezin'ny dikany. Na tiantsika na tsy tiantsika, izao tontolo izao, ary miaraka aminy ny tontolon'ny olombelona, dia tsy inona fa ny fahatsapana ny dikany voajanahary ao aminy.
Ny dikany dia ambanin'ny asa rehetra ataon'ny olombelona sy ny eritreritry ny olombelona. Rehefa dinihina tokoa, ny olona iray dia tsy vitan'ny hoe mihetsika, tsy mihetsika fotsiny, tsy mieritreritra fotsiny, fa mametraka ny dikany koa amin'ny fiainany, amin'ny asany ary amin'ny fisainany, izay mifehy ny fiainan'ny olona iray manontolo, ny asany ary ny fisainany. Raha tsy misy dikany, na ny fiainana amin'ny ankapobeny, na ny fisehoany tsirairay dia tsy azo atao. Ny olona iray dia mihetsika foana na mieritreritra amin'ny fomba iray, mitovy amin'ny fihetsiny na ny eritreriny amin'ny tranga manokana. Ny dikany manokana ihany no mamaritra fa manao zavatra toy izany izy fa tsy amin'ny fomba hafa. Noho izany, ny dikany dia fototry ny asan'ny olombelona rehetra sy ny fisainana rehetra. Ny olona miaina ny fiainan'ny moanina, na ny mifanohitra amin'izany, ny fiainana azo antoka azo antoka - izany dia milaza mialoha ny fisian'ny dikany mety amin'ny fiainana monasitika na fiainana mirenty. Ny manangona na mangalatra dia samy manana ny heviny ihany koa. Ny olona mpivavaka na atheista dia milaza mialoha fa misy Andriamanitra na tsy eo izy. Ny dikany, araka izany, no mamorona ny fototra, ny fototry ny asan'ny olombelona rehetra.
Ny fototry ny fihetsiky ny olona sy ny ataony dia azy irery ihany. Tezitra izy ireo. Ny filôzôfia kosa dia manambara ireo fototra miafina ireo, mahatakatra azy ireo, izany hoe manome azy ireo ny endrika dikany. Ny filôzôfia dia miseho ho dingan'ny fahatakarana, toy ny dingan'ny famaritana ny dikany. Ny fahatsapana dia fitsipiky ny maha-olona. Amin'ny alàlan'ny dikany, ny filozofia dia mahatakatra ny hadalana momba ny maha-izy azy, amin'ny alàlan'ny saina - ny hadalan'izao tontolo izao. Ny filozofia dia ny fahatakarana ny maha-izy azy. Ny miafina rehetra, izay mihoatra ny fahatsiarovan-tena tsotra, dia ambarany ary ataony fananana amin'ny fananana fahatsiarovan-tena. Ny miafina sy miafina, na dia miharihary aza, amin'ny filôzôfia dia lasa miharihary sy mahatsiaro tena.
0 comments: